Friday, December 28, 2012

Sekitar WMU

1) Schneider Hall


Di sinilah sebahagian besar daripada subject kewangan kelasnya di bangunan ini. Bangunan ini mempunyai 3 tingkat. Dalamnya berlantaikan carpet. Ianya seperti berada di dalam hotel. Suasana di dalamnya amat teratur, kemas dan dijaga rapi. Jarak di antara rumah ke 'business school' ini memakan masa 15 minit berjalan kaki.

2) Knauss Hall


Saya kena pergi ke bangunan ini untuk subjek elektif iaitu Economics dan American Politics. Sekali pandang macam bangunan yang tidak ada harapan. Tapi bila masuk ikut pintu yang sebesar itu akan kelihatan betapa banyaknya kelas-kelas yang tersedia ada.

3) Sangren Hall


Di bangunan ini saya ada kelas untuk subjek History dan Japanese. Untuk subjek History kuliah disampaikan oleh pensyarah wanita. Dia seorang yang begitu minat sekali interpret gambar-gambar yang dilukis di batu-batu pada zaman batu. Sehinggakan dinding dewan kuliah dihiassi dengan lukisan-lukisan bermacam bentuk. Kadang tu saya rasa seperti berada di dalam zaman batu!

Untuk subjek Japanese yang menariknya ialah pensyarah yang mengajar kami ialah seorang Japanese. Sangat menarik sekali subjeck ini. Lagi best bila dapat bergaul dengan pelajar Jepun. Pelajar Jepun ini sangat rajin dan tekun. Kadang tu bila bercakap sepatah pun kita tak boleh tangkap kalau mereka bercakap bahasa Inggeris. Tapi bila tiba masa exam, merekalah yang menjadi juara. Mereka hebat!

4) Diether Hall

Saya ke bangunan ini untuk mengikuti kelas Geology. Bangunannya cukup besar dan selesa.

5) Komputer lab


Ianya bersambung dengan Waldo library. Sekiranya hari hujan, anda boleh cuba mengikut jalan bawah tanah.

6) SRC - Student Recreational Center


Dalam bangunan ini anda boleh jogging, main tennis, swimming, gymnasium, squash, aerobic, dan bola sepak. Di semester akhir saya gemar bermain squash. Saya belajar bermain squash ini dengan Khairul pelajar TNB Electrical Engineering. Kami main sampai sakit kaki.

7) Bernhard Center


Tempat yang pertama sekali kami kenal. Di sinilah sesi orientasi di adakan, di sinilah adanya McDonalds, kedai buku, bank, komputer lab dan pejabat pos. Nak lepas boring boleh main snooker, billiard dan video games. Sudah pasti bukan percuma!

8) Sindecuse Health Center


Saya kena pergi ke hospital ini untuk subjek physical education. Telah diwajibkan setiap pelajar untuk terlibat sama ke hospital yang terletak di dalam universiti ini. Semasa sesi saya, kami diajar berkenaan dengan breast cancer. Yang mengajar kami ialah seorang wanita. Semasa praktikal kami diajar cara mengesan breast cancer. Setiap daripada kami dikehendaki mempraktikkan urutan yang diajar. Buat sebab nak dapat markah passed dan earn 1 credit hour.

9) Miller Auditorium



Sudah pastinya semua yang menjejakkan kaki di WMU ini berakhirnya di dewan ini. Saya mencipta sejarah dalam hidup saya di mana pada tarikh 11 December 1999 saya telah berada di dalam dewan ini dan berjalan di pentas untuk peroleh segulung ijazah.

Alhamdulillah.

No comments: