Tuesday, September 4, 2007

Entah

Perut aku lapar yang amat tadi disebabkan lambat makan tengah hari. Sampai pening jadinya. Tapi, bila makanan depan mata..... tak lalu plak nak menjamahnya. Walaupun tak lalu, aku paksa jugak sebab takut sakit lain plak yang datang. Kalau aku sakit...... kesian Khadijah jugak nanti.
Aarrghhhhhhhhhhh........ rasa nak menjerit..... aku rasa nak menjerit sekuat-kuatnya supaya suara hati aku ini dapat didengar dan diluahkan. Tangisan tak membantu walau secubit pun........ keputusan yang harus aku lakukan, tapi... aku tak tahu.... aku takut...... aku celaru.
Kami balik kampung minggu sudah, Khadijah ketawa bila melihat sepupunya bermain. Apa yang Khadijah dapat daripada pengalaman tempoh hari? Yang paling ketara adalah dia suka menjerit..... nyaring suaranya.... berdesup ke gegendang telingaku. Pabila melihat Khadijah ketawa, tersenyum, dan segala apa yang membuatkan dia suka dan berasa senang..... SEMUANYA juga adalah indah untuk diri ini.

2 comments:

knv said...

semoga sabar selalu. allah gonna make it all worth your while..

Shahrizan Adzham Ahmad said...

Adlina dengar Khadijah seronok balik kampung ? Pekena rojak dekat Pelita ya ?