Monday, September 24, 2007

Quality pemakanan penting dalam tumbesaran anak2.

Khasiat dan kualiti pemakanan anak2 amatlah penting untuk di jaga. Sebagai ibu bapa kita wajib memastikan makanan yg berkhasiat untuk anak2. Alhamdulillah, Khadijah di beri selera makan yang pelbagai. Dia tahu masa makannya. Bila mana masa dah sampai tapi kita tak beri dia akan kata........
Ahmmmm ahmmmmm ahmmmmmmmm!.
Khadijah suka makan daging, ikan merah, ikan tenggiri, ikan bawal, ayam dan daging. Bab sayur pula paling dia suka brocoli, carrot, sayur2 organik, bawang putih, dan halia muda. Breakfast dia suka sangat makan gandum, kacang merah, kacang hijau dan pan cake. So tiap2 minggu memang wajib pergi pasar tani beli barang mentah. Sayur organik pula ianya di jual di Carrefour Alamanda. Macam ni lah routine Ummi dan Daddy tiap minggu dalam memastikan Khadijah makan makanan yg penuh dengan zat untuk tumbesaran. Semoga usaha kami dalam memberikan makanan yg berkhasiat ini sedikit sebanyak membantunya dalam perkembangan tumbesaran yg baik. InsyaAllah.

3 comments:

Anonymous said...

Mama, share lah resepi. Saya nie sering buntu nk bagi anak makan...buat macam2 pun depa nieh susah nak makan.....hmmmm

TRIDINAR said...

resepi... mudah-mudah ja sebenar, segala menda direbus tanpa minyak n garam. Nanti kita citer resipi yek. Tp, yang bebenonyer, Khadijah suka makan... sebab tuh apa-apa saja pun boleh. Senang dijaga makan minumnya. Alhadmulillah.

Anonymous said...

Jangan tk citer yerk....Sedia menunggu.....