Wednesday, April 28, 2010

Cerita mengenai diskusi Rasulullah s.a.w dengan para sahabat;

”Aku telah diperlihatkan oleh ALLAH mengenai beberapa kelompok umat manusia di Padang Mahsyar. Aku telah melihat seorang nabi bersama umatnya dan seorang nabi dengan satu kumpulan yang tidak lebih dari 10 orang. Seorang nabi lain pula dengan seorang lelaki sementara seorang lagi nabi tanpa seorangpun umatnya. Tiba-tiba aku ditunjukkan dengan satu kumpulan yang ramai. Aku menyangkakan mereka adalah umatku. Tetapi dimaklumkan kepadaku kumpulan ini adalah umat nabi Musa a.s. Bila diarahkan aku melihat di satu sudut, kelihatan satu lagi gerombolan umat yang besar. Di sudut lain ada lagi satu kumpulan. Di katakan kepadaku, inilah umatmu dan bersama mereka ada seramai 70,000 orang yang akan memasuki syurga tanpa hisab dan tanpa azab..........."

No comments: