Tuesday, August 14, 2007

Ada sesuatu

Terlalu pantas masa berlalu…. terkadang aku rasakan diri ini letih lesu tak bermaya dan cukup mendukacitakan. Namun, setiap kali perasaan itu tiba, Khadijah seperti memberi kekuatan kepada diri ini. Pabila dia tersenyum dan melihat gayanya yang bersahaja, aku rasakan seperti dia mahu aku terus kuat dan sentiasa bersemangat dalam menempuhi setiap dugaan yang mendatang. Aku menangis…… tapi, tak lama… syukur… Allah terus memberi kekuatan kepada aku, keluarga sentiasa memberi sokongan, kata-kata perangsang yang menenangkan jiwa, kata-kata yang membakar semangat untuk terus berusaha yang terbaik dan tak berputus asa. Sejak hari pertama kelahiran Khadijah, doktor sudah menerangkan kemungkinan-kemungkinan yang mendatang….. tapi, aku berharap, sangat berharap dan terus berharap…. harapan yang sentiasa disusuli dengan doa agar semuanya baik. Aku sayangkan Khadijah, aku tak sanggup tengok anak aku dalam kesakitan dan kesusahan.

Setiap hari aku membuat keputusan. Dalam membuat sesuatu keputusan, aku mahukan keputusan yang dilakukan menguntungkan. Keputusan yang harus kami lakukan sekarang amat berat….berat kerana kami tiada ilmu yang berkaitan…. kami terus cari…. Kami tak jemu menggali… tapi, belum tentu dapat membantu keputusan yang akan kami lakukan….. hanya kepada Allah, tempat kami mengadu dan memohon pertolongan….. dan semoga kami diberi petunjuk daripadaNya. InsyaAllah.
Musim batuk sekarang.... Khadijah pun terkena gaks. Hari nieh dah mula makan antibiotik dan guna inhaler.

2 comments:

Anonymous said...

tridinar,
my prayers always with you. allah akan beri cukup kekuatan if only we don't stop asking from Him.
semoga semuanya dipermudahkan.

anamiraa

TRIDINAR said...

Semoga semuanya dipermudahkan Allah, insyaAllah.