Wednesday, June 1, 2011

Cheer cheer cheer..............













Mengimbau kenangan lalu semasa zaman menuntut, saya amat minat dengan sukan American Football. Untuk sukan ini ianya mempunyai beberapa liga tersendiri seperti liga antara negeri dan universiti. Saya lebih kepada universiti kerana bila bermain di universiti tempat saya menuntut ilmu ianya percuma!


Stadium universiti tidak mengenakan apa-apa bayaran. Berbanding menonton sukan di Malaysia, ianya mahal.


Kualiti sportmanship di sana amat jauh jika dibandingkan dengan Malaysia. Walau pun pasukan ketinggalan, namun Cheer leader tidak jemu-jemu bersorak dengan memberi kata2 semangat untuk pasukan.


Melalui tinjauan saya di Perhimpunan Belia, pertandingan ini hanya fokus kepada pergerakkan. Pasukan yang melakukan pergerakkan yang kemas akan menang. Ayat2, kata2, suara, saya rasa itu tidak diambil kisah. Pergerakkan mereka mengikut muzik dan kadang2 kelihatan seolah-olah mereka nak menari.


Kita masih jauh ketinggalan ............................................

No comments: