Thursday, September 25, 2008

Biskut raya

Aku call mak aku dua tiga hari sudah..... mak aku cuti sebab tengah bikin biskut raya. Alahaii.... terkenang zaman aku selalu tolong mak aku buat kuih raya sama-sama. Walau pun kenkadang aku ngelat tolong separuh jek sebab letih dan ngantuk pose.
Kalau masa kekecik sekolah rendah dulu..... mak aku selalu buat jual biskut raya macam-macam jenis. Aku laa orangnyer yang tolong sapu kuning telur, letak kismis, ceri dan segala yang bersesuaian untuk hiasan. Masa dulu, nak packing kuih raya bukan cam skang. Dulu-dulu tuh, mak aku bungkus dalam plastik yang dilapik kertas. Cam jualan kerepek skang la. Tapi seksa ooo nak maintainkan biskut-biskut tuh dalam plastik supaya tak berantakan.
Oleh sebab aku tak balik penang raya kali nieh.... makanyer bagi mengenangkan saat-saat bahagia aku bersama mak aku buat kuih raya, aku plan nak buat kuih raya sendiri hujung minggu nieh. Rasa-rasanyer, daddy kena bawak Khadijah jenjalan kejap laa masa tuh bagi melancarkan urusan ummi Buat Kerja dengan pantas dan cekap. Kalau tak nanti... khadijah ajak ummi dok depan tv hepi-hepi main dua banak, tapi daddy yang kena dok dapur cam kes buat butter kek arituh. Hehehehehe. Sobar jaa laa.

No comments: