Wednesday, May 27, 2009

Khadijah : "Thank you Uncle Chris Ho........"

Pagi2 sampai di office terkejut aku bila ada dua clapping toys di atas meja aku. Sapa pulaaaa laa yg bagi? Rupanya boss yg bagi.......

Hari sebelumnya boss panggil masuk bilik. Aku ingat ada urgent apa ke benda pagi2 panggil masuk bilik. Aku tersentak bila dia luahkan perasaan cerita tentang anak istimewanya. Kisah puluhan tahun dahulu di Australia. Boss aku ni kerja di Australia dekat 18 tahun kawin pun dengan Aussie. Pendek cerita aku sekat dia daripada cerita kisah anaknya tu pasai dia sebak teruk sangat. Dah laaa umur dia 53 tahun lagi 2 tahun aja nak pencen. Karang pengsan tak pasai2 aja. Walau pun aku tak kenal anak dia tapi kisah kenangan yg dia cerita kat aku tersentuh juga hati aku. Aku paham apa yg dia rasa..........

Sejak dari hari tu boss aku ni baik dengan aku semacam. Dia beli kacang...dia beli buah...... yang aku tak tahan kalau masa dia take a break atau nak lepas tension lepas kena hentam dengan big boss dia akan mai kat meja aku kacau aku.....ada saja joke dia. Geletek aku laaaa. Yang paling aku rimas......... dia suka dakap aku....!!!

Rimasnya aku................. Anyway..........thank you Boss!!!!

No comments: